sobota, 19 września 2015

Księga jesiennych demonów - Jarosław Grzędowicz


Co jeśli twoje niepowodzenie nie jest kwestią przypadku? Co zrobisz jeśli ktoś ułożył dla Ciebie grę w której nigdy nie będziesz zwycięzcą?

„Księga jesiennych demonów” jest zbiorem opowiadań, których motywem przewodnim jest zwykła proza życia codziennego, w który wkracza jakiś pierwiastek sił nadprzyrodzonych. Objawia się on na różne sposoby – dziennik, sny, nieznajomi... Jednak za każdym razem jasne staje się, że po spotkaniu z nimi już nic nie pozostanie takie same...

Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego autora, choć wielokrotnie o nim słyszałam. Z reguły nie czytam tego typu książek, jednak opis i fantastyczna okładka zaintrygowały mnie na tyle, że postanowiłam ją przeczytać. Już od pierwszych stron nasunęło mi się oczywiste skojarzenie z seriale emitowanym w latach 1989-1996 „Opowieści z krypty”. Jak byłam młodsza to je uwielbiałam i z zapartym tchem oczekiwałam na emisję następnego odcinka. Niestety z tą książką tak nie było. Kilka opowiadań bardzo mi się przypadło do gustu, ale nie wszystkie jak dla mnie miały to „coś”. Na duży plus autora działa prosty i przystępny język oraz wartka akcja, która nie wytrąca czytelnika z wątku. Ciekawym zabiegiem jest klamra, którą zastosował do scalenia całości. Prolog i epilog są tym elementem, który moim zdaniem sprawia, że całość nabiera całkowicie sensu i powoduje, że czytelnik odbiera ją jako całość, a nie jak kilka luźno powiązanych ze sobą opowiadań.

Ta książka będzie ciekawą propozycją dla fanów twórczości Stephena Kinga. Jest utrzymana w podobnym stylu, choć nie jestem zbyt wielka specjalistką od jego twórczości, myślę, że wielu fanów będzie zadowolonych z tej lektury.

Moja ocena: 6/10

Tytuł: Księga jesiennych demonów
Autor: Jarosław Grzędowicz
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Data wydania: 20 czerwca 2014
Liczba stron: 480
Gatunek: horror