czwartek, 11 maja 2017

The Call. Wezwanie - Peadar O'Guilin


Tytuł: The Call. Wezwanie
Autor: Peadar O'Guilin
Oryginalny tytuł: The Call
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data wydanie: 11 kwietnia 2017
Liczba stron: 352
Gatunek: folklor

Trzy minuty – dla jednych oznacza życie, dla innych śmierć...

Pokolenia pokutują za grzechy przodków, ich życie to oczekiwanie na Wezwanie oraz nieustanny ból po stracie najbliższych. Uwiezieni, z pokolenia na pokolenie jest ich coraz mniej. Szaroziemie to kraina zamieszkała przez piękne, ale okrutne istoty. Raz za razem wzywają do siebie, by polować na ludzi jak na zwierzęta. To ich zemsta, kara za wygnanie z ich domu. Czy przyjdzie kiedyś czas na wybaczenie? Czy jedynym wyjściem jest śmierć jednej rasy kosztem drugiej?

Nessa jest jedną z wielu nastolatek, która od wczesnego dzieciństwa trenuje by przetrwać swoją próbę. Jest jednak coś co odróżnia ją od innych – jej niepełnosprawność... Choć wszyscy z jej otoczenia spisali ją na straty, ona jednak się nie poddaje i udowodni im, że się mylą, gdy przyjdzie czas na jej Wezwanie...

Opis książki moim zdaniem nie oddaje treści, ale może i to dobrze, bo dzięki temu wielu sceptyków może po nią sięgnąć. Pomysł na fabułę ciekawy, ale mam wrażenie, że autor umieścił za dużo  oddzielnych wątków co zamiast wzbogacać fabułę, sprawie, że tracimy główny.

Co do bohaterów, nie dwojga takich samych, każdy z nich ma unikalne cechy tylko dla niego, tutaj Peador O'Guilin się postarał. Gdy zaczęłam czytać nie mogłam się oderwać, choć końcówka książki mnie nie zachwyciła, mogę ją ze spokojnym sumieniem polecić. Ciekawi mnie czy planuje następną z tej serii, pożyjemy zobaczymy :)

Moja ocena: 6/10

Książka bierze udział w:
4/52
oraz
 
Literka "O"